Spin of Hope 2013

I lördags var det så äntligen dags för årets spiningevent: Spin of Hope 2013, ett samarbete mellan olika idrottsanläggningar och Barncancerfonden. I min stad var det Friskis & Svettis som var värd för eventet och har så varit i alla 5 åren. Jag var lagledare för de två lagen som var anmälda från mitt jobb och befann mig på plats hela dagen så när på när jag kilade iväg och åt vid 11.30. Tidig lunch? Jag åt frukost ca 06.00 på morgonen, så tro mig när jag säger att jag redan hade varit hungrig en timme.
 
Det kämpas på så svetten rinner
Per har fått upp tempot och pulsen på motionärerna
På Familjegympan dök det upp en krokodil och ett lejon, vilket var mycket uppskattat av både stora och små
 
Det var en rolig dag med massor av skratt, lite skön massage för axlar, rygg och nacke, massa svett, massa bra musik, många leenden och inspirerade människor. I min stad deltog 60 lag vilket gjorde att vi hade flest anmälda lag i hela Sverige för andra året i rad. Jag har sagt det förr och säger det igen: Friskis & Svettis är bäst. Lite tuffare, mycket roligare! Vi hade även en del sponsorer på plats som bjöd på olika saker.
Elever från Plusgymnasiet bjöd på massage
Gainomax bjöd på smakprover av olika bars samt ny dricka från Vitamin Well-serien efter varje pass
Oscar från LR Beauty & Health sminkade och gav tips
Team Rynkeby var där för att prata om sina olika cykelutmaningar som Vätterrundan och Cykla till Paris
FöretagsCatering bjöd på kaffe, te och frukt till alla motionärer
 
Jag var inte bara lagledare och deltagare för mitt jobb. Jag var naturligvis med som spinvärd på ett pass. Ja, egentligen två, men det som jag hoppade in på, blev ju inte slutfört då otäcka saker kan hända. Men mitt egna pass var dagens näst sista och då fick jag spinna ihop med bästa Caroline, precis som förr när hon ledde Skivstång/Spining. Superbra pass var det! Och sen var det till att snabbt svida om för att som deltagare för ett av jobbets lag vara med på härliga Johns Mello 2013-pass. Med fanns även 4 av Sveriges 5 Eurovision-vinnare. Jag antar att ni hör hur illa det rimmar med Susannes musiksmak, men jag ska göra en bekännelse. Även om jag inte ser på spektaklet, så måste jag erkänna att det dyker upp bra musik under det lite då och då. Så nu var det gjort. Passet var toppenbra och inte helt seriöst, då han lagt in lite rörelser och körsång. Men kul hade vi! Och jäklar vad jag var trött efteråt. För att inte tala om hur svettig jag var och nöjd jag var i själen.
 
 
Dagens snyggaste svettband
Sist men inte minst, lagledare Susanne efter två pass. Trött och svettig men lycklig i själen
 
Efter varje pass lottades det ut pris från våra sponsorer. Och jag vann pris två gånger. Coolt! Jag som inte brukar vinna. Har svårt att få bra bilder på vinsterna, men det kommer.
 
Och hela dagen, och alla andra dagar, kan man ta det lugnbt ute i loungen under vår glittrande discokula

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad hurtig du är, härligt! Och skönt att det gick bra med kvinnan, läskig upplevelse dock.

Svar: Tack snälla :) Usch ja, en läskig upplevelse, men så skönt att det gick bra :)
Susanne

2013-03-26 @ 21:15:26
URL: http://mshanna.blogg.se
Postat av: Helena

Verkar ha varit en toppendag! :)

Svar: Det var det verkligen. Nästa år är det dags igen :)
Susanne

2013-04-14 @ 09:18:06
URL: http://aragornsfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0