Min konserthelg

Hello My Darlings!
 
Vilken underbar helg jag har haft. Bon Jovis konsert på Stockholm Stadion på fredagen och sen P!NKs konsert på söndagen i Globen. Och lördagen spenderades i Västerås hos Pamel. Men vi tar det från början. 
 
På fredagen åkte jag upp till Stockholm där jag mötte upp Pamela. På kvällen tog vi oss till Stockholm Stadion för att gå på Bon Jovis konsert. Den första i Svergie på 12 år! Gissa om jag har haft abstinens..... Scenen var uppbyggd som grillen på Buick.
 
Sammanlagt spelade bandet i ca 2, 5 timmar och det var den ena efter den andra av mina favoritlåtar. Gladaste överraskningen var det första extranumret Dry County. Filmade några låtar med lilla älsklingskameran, men då den tragiskt nog dött, så får ni se det vid senare tillfälle. På begäran av Jon själv, så filmade jag och stora delar av publiken Wanted dead or alive med mobilen. Suverän sång i en mobilhimmel.
 
Kritikerna får säga vad de vill om spelningen, men jag är ingen kritiker. För mig var det ren kärlek i varje låt. Vissa låtar betyder mer än andra, men vilken kväll det var för mig. Älskade varje sekund och hoppas att de kommer tillbaka snart igen.
 
Vid lunchtid på lördagen åkte vi till Västerås då Pamela bor där. Vi shoppade lite eller rättare sagt Pamela shoppade och jag var sällskap. På kvällen åt vi smörgåstårta och kollade på Champions League-finalen i fotboll mellan Bayern Munchen - Dortmund då Pamela ville se den. Bayern vann till frökens glädje. Resten av kvällen pratade vi bort precis som sig bör.
 
På söndagen åkte jag tillbaka till Stockholm och möttes av ett underbart härligt spöregn när jag klev av tunnelbanan vid Medborgarplatsen. Kul...... Tur att jag hade regnjackan med mig i resväskan. På eftermiddagen träffade jag Sara och Annika på Chill som ligger vid Medborgarplatsen där vi tog ett glas och åt lite kvällsgott.
En nachotallrik är aldrig fel.
 
Sen bar det av till Globen för att avnjuta P!NKs spelning. Vilken scenshow vi bjöds på! Bara att inse att hon är 2000-talets Madonna och lite till. Spelningen varade i ca 2 timmar och då hann hon sjunga 19 låtar, få presenter av fans, skriva autografer och fastna med ena klacken i sin scenhiss. Hon bjöd dessutom på sång, attityd och akrobatik i lina över scen och publiken.
 
Jag är så nöjd med helgen, så det var synd att den skulle ta slut. Men jag har ju alltid mina minnen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken kanonhelg, förstår att du är väldigt nöjd.

Svar: Den var toppen! :)
Susanne

2013-05-31 @ 14:52:45
URL: http://mshanna.blogg.se
Postat av: Carita Liljendahl

Nä just det - en tallrik nachos är ALDRIG fel.
Och det där med konserter är något vi tänkt hinna med med Guuben då vi kanske någon dag inte längre har sommarkiosken!

Svar: Tycker jag låter som en bra plan :-)
Susanne

2013-06-01 @ 15:14:38
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0