Påskhelg = Jobbhelg

Ja, för mig är det i alla fall det. Gissa om jag kommer att ha det gott i Köpenhamn sen i juni med pengarna jag tjänar denna helg.
 
Men innan dess blir det av mig en hett efterlängtad konsert med Bon Jovi, systerdotterns och tillika gudbarnets student och sen konserten med Depeche Mode. Och på onsdag kommer bästa Aja till stan och hälsar på ett par dagar.  Det ska bli grymt trevligt!
 
Och imorgon är det lunch/middag hemma hos mamma som varje Annandag Påsk med familjen. Lammstek med vitlök i, gele i olika smaker, syltlök, potatis och sås. Ja, det blir säkert kaninmat också, men den kan man ju alltid hoppa över. Mammas lammstek är suveränt god. Även folk som påstår att lamm smakar kofta borde få smaka den. De skulle snart inse att lamm är grymt gott.
 
Nu ska jag tugga i mig det sista av mina ägg och kaviarmackor. Lite kvällsmat så här efter söndagens traditionella Cirkelfyspass med bästa Helena. Sen blir det jobbet. Inatt vill jag inte packa sopsäckar med tompaket, så låt oss hoppas att de fått ordning på maskinen jag kör denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Katjing! Finns sannerligen skäl att jobba röda helger :-)

Svar: Jag håller med. Jag har ingen egen familj att ta hänsyn till och vi äter påskmiddag med familjen först på Annandag påsk, så det är bara att jobba på :)
Susanne

2013-04-02 @ 13:39:27
URL: http://mshanna.blogg.se
Postat av: Hanna

Det är ju skönt så att du inte känner att du missar något.

2013-04-04 @ 16:02:41
URL: http://mshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0