Lite smått och gott

I ssöndags, för ca 10 dagar sen, joggade jag till jobbet första gången. Enligt Run Keeper och gps:en är det 5,31 km dit och tog ca 32 minuter. Ett  helt ok resultat.
 
På tisdagen var jag hos en vän som bjöd på smultron med glass och kolasås, en supergod kombination som ni måste pröva. Det som blev över av smsmultronen fick jag med mig hem. De räckte till frukostfilen i två dagar.
 
I onsdags var det dags för ett Skivstångspass på Friskis. Innan passet var jag förbi Team Sportia och köpte nya gymhandskar. Vill ha det då jag svettas om händerna och lätt halkar med händerna när det dags för golvövningar om jag inte har handskar. Så här snygg var jag om händerna efter passet.
 
Hittade lite kantareller långt inne i frysen, så det blev fläskytterfile med smält Himmelsblå, blåmögelost, på, potatiskroketter och kantarellsås gjord på stekskyn, grädde och mera Himmelsblå. Det blev mycket gott.
 
I fredags fick denna vackra solnedgång av sluta en mycket rolig kväll på Hasses på Sjökanten där Three Hearts, ett mycket bra coverband, hade underhållt oss i tre timmar.
 
Igår kväll joggade jag till jobbet igen. Gick någon minut satkare och gps:en ville inte alls vara med. Enligt den så sprang jag endast 800 meter. Tack för den! Det syns inte på denna bild, men toppen är verkligen lysande orange och inte riktigt mig. Men jag gillar den.
Nu är det bara tre jobbnätter kvar innan jag ska gå på semester för andra gången denna sommar. Nu blir det 3,5 veckas latande utan några som helst planer på att ta mig utanför staden.
Trackback
RSS 2.0