Bra början på semestern

Jag är som sagt kattvakt åt min brorsdotters katt denna vecka. Lilla Grays bjuder på många roliga stunder. Nyss hade hon ett av sina tokryck och for mest runt i vardagsrummet, upp och ner i soffan och emellanåt anföll hon någon springa mellan soffkuddarna eller mina gosedjur eller kuddar. Jag önskar verkligen att jag inte vore allergisk mot katt, men nu är livet som det är och det är bara att acceptera. Lilla Grays är ju så mysig. Ska vara med överallt, precis som Festis. Och det ska kelas. Och kelar man inte, så ligger hon bredvid en. Mysfaktorn är hög i denna lägenhet för tillfället.
 
I söndags var jag med Nina på gymmet och då hon är gyminstruktör så utnyttjade jag henne lite. Vi tränade överkropp och det känns fortfarande i axlar, armar, bröst och rygg. Härligt!
 
Måndagen spenderades mest med Grays, men jag träffade även Mattias ett par timmar på kvällen. Vi spelade Nya Bondespelet och att sätta två trötta människor att spela spel är kanske inte det smartaste, men vad vi skrattade. Självklart vann jag och befäste yttligare min överlägsenhet i spel som Nya Bondespelet och Monopol.
 
Nu har jag precis lyft bort Grays från tangentbordet för andra gången, så det är bäst jag slutar skriva innan hon lägger sig över det igen. Misstänker att hon tycker att hon inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Ha en bra tisdag trots regnet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0