Mitt lilla öga

Varför skulle första natten tillbaka på jobbet vara smärtfri? Det är väl synd om.den vore det. Ok detta var vad som hände.
 
Med en glad tanke och känsla åkte jag bussen till jobbet igår kväll. Så skönt att få komma igång igen. På jobbet åt jag lite innan passet och sen gjorde jag iordning min maskin för produktion. Vid ett tilfälle sen så kändes det helt plötsligt obehagligt i vänster öga. Trodde först bara att min lins hade åkte lite snett och att jag var lite torr i ögat. Inte så mycket att bekymra sig om, utan jag blinkade ett par gånger och så var det inget mer med det. Jag gick till en toalett för att försiktigt dra linsen på plats igen, men någon lins hittade jag inte. Insåg att jag nog blinkat ur den och så var det inget mer med det. Jag är ju inte "blind" utan mina linser. Men sen började mitt lilla privata helvete. Emellanåt när jag gjorde vissa rörelser med ögonen, så skrapade det i vänsterögat och det var inte skönt. Vid två tillfällen under natten var jag på toaletten och försiktigt letade efter linsen i ögat. Att det var linsen  som åkt snett och besvärade mig, insåg jag ganska snabbt. Någon lins hittade jag inte och förutom när jag jag rörde ögat i viss rörelse, så gick det bra att jobba så jag jobbade på. Mot slutet av natten började jag dock få ont i ögat och ont i huvudet. Inte kul alls.
 
Det första jag gjorde efter mitt arbetspass var att ringa till min vårdcentral. Halv nio fick jag en tid, så det var snabbt och bra. Och det tog läkaren bara en titt in i ögat utan instrument för att hitta min lins. Tillknöglad och torr låg den där i hennes hand efter bara några sekunder. Ont hade jag fortfarande i ögat, men det skrapade inte på hornhinnan inne mot näsan längre. Så skönt! Hon kollade min hornhinna och rådfrågade även en kollega. Båda tyckte att det såg bra ut, men att jag skulle höra av mig ögonblickligen om det inte blev bättre eller värken i huvudet/ögat inte släppte. Fick med mig ett recept på ögonsalva som jag ska ta två gånger dagligen. Så efter att ha hämtat ut den och köpt ett paket Alvedon, så fick jag äntligen börja drömma om mina ljuvliga kuddar. Snabbt gjorde jag mig iordning för sängen, svalde en Alvedon och droppade i ögonsalva i ögat. Mot kuddarna!
 
Nu är jag vakten igen och ögat känns så mycket bättre. Lite öm känner jag mig fortfarande, men all värk är borta. Tack för det!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy, tur att det verkar ha gått bra! Vet exakt hur det känns, värst var det den gången när jag lyckades dela linsen på mitten och fick en naggad kant som skrapade emot ögat. AJ AJ AJ, trodde aldrig att jag skulle få ut fanskapet eftersom jag blinkade hela tiden.

Svar: Aj aj aj..... Det kan verkligen inte varit skönt :/ Jag är väldigt tacksam för att det gick så bra. Ett litet skrap på hornhinnan läker, men det är lite obehagligt om ögat börjar klia av någon anledning. Tur att man fick bra ögonsalva med sig hem :)
Susanne

2013-01-22 @ 21:53:29
URL: http://mshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0