Fredagsbio

Ikväll har jag varit på bio med Håkan och Pernilla för att se The Hobbit. Filmen var jättebra, men jag förstår fortfarande inte hur de ska få ihop tre filmer på den tunna boken, om man nu jämför med Sagan om ringen-triologins bokmotsvarighet i antalet sidor. Och visst såg jag tilläggen i filmen, vilket faktiskt gjorde filmen sämre i mina ögon.
 
Filmen visades i 3D, High Rate Frame-varianten, vilket gjorde att jag kunde titta på den utan att se gröna och röda linjer under 3D-effekterna. Tyvärr så upplever jag inte effekterna ändå pga mitt brytningsfel på ögonen. Men det var en mycket positiv upptäckt ändå, då det betyder att jag inte behöver tacka nej till att följa med och se en film så länge den visas i HRF-formatet.
 
Efter filmen gick vi vidare till Johan´s, favoritcaféet i stan, och umgicks lite till. Jag kände mig som en liten gottegris då de andra två satte i sig varsin mumsig smörgås medan jag mumsade på ännu mumsigare hallonpaj. Så jag vann ;)
 
Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och kolla in första avsnittet på Inkognito på datorn. Sen blir det nog sängen för imorgon bär det av till Göteborg för att gå på hockey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0