Sista helgen i februari

Helgen tillbraingade jag som sagt i Västerås hos Pamela efter att ha gjort en suprise-visit i Stockholm hos Malin. Fredagen gjorde vi inte så mycket utan slappade mest. Vi åkte en sväng ut till Jysk då Pamela behövde köpa lite extra täcken och kuddar då vi skulle bli ett antal nattgäster under natten mot söndagen. Sent på fredagskvällen kom hennes pojkvän Erika med tåget från Göteborg. Vi pratade och umgicks lite och jag gillade honom från första stund. Det blev en hyfsat tidig kväll, men en ganska sen frukost dagen efter.
 
På lördagen kom Eriks bror Gustav och hans sambo Caroline upp också och vid två-tiden så gick vi till Å för Afternoontea som Pamela och Anna hade beställt av dem. Anledningen till att vi samlades och firade vid den tiden är för att många av gästerna har barn, inklusive Anna, och då passade det dessutom flest. Där träffade jag Andreas med familj och Benny. Jag lärde känna dem, precis som Pamela, när jag läste 2,5 termin på högskolan i Västerås. Och det var riktigt skoj att se dem igen. Andreas har jag väl haft lite halvdan kontakt med genom åren tack vare Facebook, men Benny har det varit värre med. Senaste jag träffade honom och pratade med honom var för tre år sen när han ockuperade min soffa en natt när han for genom sta´n. Benny och jag insåg att vi måste bli bättre på kontakten. Vi får se hur det går. Det roliga med Benny och mig är att det är som vi sågs bara för någon månad sen, för det känns inte som vi förlorat varandra så att säga när vi väl ses. Intressant och roligt.
 
På lördag kväll gick Pamela, Erika, Gustav, Caroline och jag till Varda´ och åt middag. Maten var god, riktigt god och vi hade en mycket trevlig kväll. Lagom när vi hade ätit klart kom Anna och hennes man Nicolas och gjorde vi sällskap. Det vill säga vi betalade och gick vidare för att ta en drink. Vi hamnade på The Circus, ett ställe som är gjort för barhäng. Goda drinkar, bra och trevliga bartenders och härligt inrett. De spelade dock lite väl hög musik för att det ska vara ett barhäng, men annars var det som sagt toppen. Kvällen blev inte jättesen och vid halv ett/ett så låg vi alla på våra respektive sovplatser och sov. Själv tillbringade jag sista natten på soffan.
 
Som vanligt vaknade jag först på söndagen, men eftersom hungern inte gjort sig påmind i magen, så låg jag snällt kvar i soffan tills de andra började vakna. Fast när klockan närmade sig tjugo i elva, så var jag uppe och började röra på mig. Jag skulle lämna Pamelan lite mer än en timme senare då jag hade ett tåg att passa. Jag hann till mitt tåg i lugn och ro med magen full av frukost.
 
Tågresan gick bra och jag var tillbaka i staden vid 16.00 och kunde värda Cirkelfyspasset precis som det var tänkt. Med tanke på att jag inte hade tränat sen i onsdags, så hade jag massor av energi att göra av med. Men det märktes att jag hade haft alldeles för få sömntimmar under helgen.
 
Nu ska jag återgå till att ta hand om mitt hem. Ja, jag ska försöka i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hujedamej att orka träna dagen efter utgång. Tyckte att det räckte att titta på Vinterstudion ;-)

Svar: Susanne i ett nötskal :P
Susanne

2013-02-25 @ 22:20:16
URL: http://mshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0