Framtidsutmaningar

Rubriken får detta att låta så mycket mera världsomvälvande än vad det är. Men för mig är det lite stort och jag ser fram emot det. Den 16 november ska jag göra Brandmannatestet på Friskis. Det är en del av uttagningen till att bli brandman och går ut på att man ska gå på ett rullband i 15 minuter i full brandmansutrustning. Lutningen på bandet kommer att ökas succesivt om jag inte minns fel. Har för mig att utrustningen väger ca 25 kilo. Och varmt lär det bli.
 
Sen ska jag visst köra dubbelpass på Friskis på söndagen. Tack och lov kommer det vara 2,5 timmar mellan passen. Jag lär vara duktigt mör i benen på natten när jag ska jobba sen. Tur att jag jobbar singelsöndag, så jag kan ägna hela måndagen till att inte göra ett enda dugg mer än att äta och ligga i soffan.
 
Den 9 december är det sen dags för min personliga träningsutmaning. Först ska jag köra ett Cirkelfyspass och sen ett Skivstångspass. Det är Helena som är ledare för båda. Hon tycker jag är lite lagom småknäpp när jag kör Skivstång/Spin, vilar 1,5 timme och sen kör Cirkelfys när jag fått hoppa in för någon sjuk/bortrest värd. Undrar vad hon ska tycka nu? Ha ha haaa.....

Kommentarer
Postat av: Helena

Spännande! Lycka till med brandmanstestet! :)

Svar: Tackar, det ska bli riktigt skoj att testa på :)
Susanne

2012-11-05 @ 23:42:21
URL: http://aragornsfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0