Brandmannatestet 121116

 
Igår eftermiddag gjorde jag då detta brandmannatest, som är en del av de tester som brandmännen måste genomföra för att bli godkända. Fick veta att de gör det två gånger varje år och det kallas för lilla testet. Ok, då var det väl bara att köra. Testet går ut på att man går på ett rullband i 8 minuter iförs full brandmannautrustning, minus stövlarna dock, vilket även innebär syrgastuber på ryggen och hjäm på huvudet.  Bandet rullar i 5,6 km/h hela tiden och första minuten går man i 4% lutning, Efter en minut ökas lutningen till 8% och efter två minuter blir den 14%, sen fortsätter man på den lutningen i restrerande 6 minuter. Kan meddela att det sved bra i vaderna under testet, men jag trodde att det skulle vara svettigare att göra testet, då brandoverallen är brandsäker och lufttät. Det som var jobbigast var att jag tydligen fortfarande har lite förkylning i kroppen, för det tyngsta för mig blev andningen. Men jag bet i och klarade testet. Brandmannen, en härlig kvinna vid namn Antonia, talade om för mig att jag hade bra puls och fint, bestämt steg under testet och hon peppade mig hela tiden.
Jag får på mig utrustningen med hjälp av "min" brandman Antonia.
 
Klar för testet. Nu kör vi!
 
Färdig!
 
Fotograf är mamma, för hon ville bestämt komma och fotografera mig under testet. Alla kort är inte skarpa, men det är kul att detta finns dokumenterat. Härunder finns mitt provresultat.
 
Det känns grymt bra att ha klarat av testet.

Kommentarer
Postat av: Malin - Malins liv och bravader

WOW!!! Bra jobbat vännen! Vad kul att få göra ett sånt test, är det något ni har årligen? Och himla bra att mamma din var med och fotade, för det är himla skoj att ha som minne :) Kram

Svar: Tack vännen :D Ja det var skoj att mamma dokumenterade det hela. Jag tror att förra året var första gången vi hade detta test hos oss. Men jag tror att det kommer att bli något återkommande. Jag hoppas, för jag vill göra det igen :)
Susanne

2012-11-17 @ 11:40:59
URL: http://www.malinslivochbravader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0