Hockeytisdag

Igår var det dags att gå på hockey igen. HV71 tog emot ett ivrigt Leksand i en stad som ville se en vinst för favoritlaget. Jag var där med hjärtat och vi hade ståplatsbiljett. Det var grymt skoj att stå i klacken igen. Det tyckte vi båda, så det blr fler gånger.
 
HV71 inledde matchen med vilja, glöd och tempo. Dock gjorde Leksand första målet och HV71 verkade tappa det mesta av det vi sett en skymt av i början. I sista perioden  verkade dock laget vaknat till liv igen och man hämtade igen 1-4 till 3-4. Men viljan räckte inte riktigt till och det blev en ny förlust. Tufft för HV-hjärtat, men om de visar upp denna kämparglöd i nästa match och under hela matchen,  så kan det bara bli flera poäng.
 
Min vän Meenakshi kom direkt från ett möte på jobbet. Hon hade med sig en överbliven viltburgare till mig. Så himla god trots att den var kall och utan dressing. Jag har fina vänner som tänker på mig och min ständigt hungriga mage.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Själv njuter jag av en seger över värsta fienden :-)

2013-10-09 @ 19:36:58
URL: http://mshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0