Vecka 15 = Träningsvecka de Lux

Ikväll kom jag äntligen iväg på mitt älskade Skivstång/Spin-pass som Jenny ledde. Som jag saknat hennes tuffa pass. Nej, det är inte riktigt lika tungt som ett Body Pump-pass, men det räcker och blir över ändå. Och med tanke på att jag körde Cirkelfys igår, så fick mina muskler veta att de lever idag. Särskilt benen.
Min "klent" laddade skivstång. Den väger inte mer än 12,5 kg + stångens vikt. Inte mycket, men man ska köra så hårt som man orkar. När det var dags för ryggövningarna, åkte dock ytterligare 5 kg på. Tack för lånet av vikter Louise.
 
Efter ca 40 min skivstång var det så dags för spining i ca 40 min. Kan meddela att jag vet att jag kommer ha träningsvärk i benen imorgon. Som det sved i benmusklerna under vissa bitar av passet.
 
När jag var nästan hemma efter passet, ringde det i mobilen. En skadad spinvärd, så det blir spining imorgon också. Kunde bara inte säga nej. Vet precis hur svårt det kan vara att få tag på en ersättare med kort varsel. Men det ska bli skoj. Mayas pass brukar vara bra.
 
Sen har jag ju mitt egna HIT-pass på onsdag och mitt spin-pass på torsdag. På fredag blir det vila. Jag lovar! Men till helgen kör vi, jag och mitt altre ego, på som vanligt igen. Löppass på lördagen och Cirkelfys på söndagen står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0