Värdfest med bästa värdarna

Under dagen och kvällen idag har jag varit på Friskis, mitt självvalda andra hem tror jag bestämt, och lekt med de andra underbara värdarna i stan i vår citylokal. Först fick vi lite information om vad som hända skulle. Sen var det dags att träna. Vi fick testa på 15 minuter av fyra olika typer av pass. Min grupp fick först testa på spinning. Spinvärd som man är och har det i ryggraden, så frågade jag på ren rutin och utan att tänka på det om det var någon som behövde hjälp med att ställa in cykeln. Och visst var det några som behövde hjälp. Sen var det bara att trampa järnet i olika tempon och motstånd i 15 minuter. Sen var det bara att gå i lilla salen och där fick vi testa på Cirkelfys, ett tufft stationspass och ett av mina favoritpass. Sen blev det vidare in i stora salen och testa på Dans Fusion, och alla som känner mig vet precis vad jag tycker om danspass. Jag känner mig vig som ett kylskåp även om jag har taktkänsla. Men jag klarade mig riktigt bra ändå. Avslutningsvis fick vi varna ner till 15 minuters Flex, myckete rörelseträning och sträckning av muskler och kropp.Sturkebiten av det passet slapp vi.
Efter det var det dags för fix och mingel innan vi gick vidare till en av stans restauranger för att äta middag, umgås och dansa. Och som vanligt var det någon form av tävling, denna gång blev det Melodikrysset. Mitt lag slutade på 5:e plats trots att vi bara hade missat 2 svar. Men så var det ju 3 lag som hade alla rätt. Sen har jag dansat en massa och är nu trött i fötterna. Många gick vidare ut, men jag kände inte för det, så jag gick hem. Kvällen har varit grymt skoj som alltid med Friskisfolket och jag är nöjd och tillfreds i både kropp och själ. Och bara som ni vet: Jag har Carolas "moves" och jag är "fierce".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0