Nostalgitripp

Igår var en härligt solig oktoberdag. Jag åt lunch med en vän som jag träffar ganska sällan. Men en lunch då och då brukar hinnas med. Sen fick jag skjuts till ICA Maxi då jag skulle dit och hämta ut ett paket från Cdon. Med paketet i ryggsäcken, började jag vandra hemåt i solskenet. Det var så skönt ute.
Solen skiner över Munksjön och resten av staden
 
Jag gick förbi mamma på vägen hem för att hämta upp ett gäng gamla LP-skivor som hon hade kvar efter mig och brorsan och då han inte vill ha sina, tog jag alla. Det är barnskivor, NKOTB och en del annat.
 
Bland skivorna fanns min favorit genom alla tider: Bon Jovi's New Jersey. Min bror köpte den 1988 när den kom ut, men ärligt talat så har jag lyssnat mest på den. Jag var fast första gången jag hörde den. Jag tjatade på mamma mest hela tiden att jag ville lyssna på skivan, och hon satte oftast på den åt mig. Jag fick nämligen inte röra skivan för brorsan. Jag tjatade till den grad att hon spelade över den på ett kassettband åt mig. Det bandet lyssnade jag snart sönder. Men så kan det gå när en 11-årig tjej upptäcker sitt favoritband.

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Härligt blå himmel och sol! Fin bild!
Och sådanadär skivor kan man ju bara inte kasta bort.

Svar: Det var en underbar dag :) Och nej, sånna skivor får man bara inte slänga iväg hur som helst
Susanne

2012-11-02 @ 19:26:31
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0