Daniel och Erikas bröllop

I lördags gifte sig som sagt min fina kusin Daniel med sin härliga Erika. Själva vigseln ägde rum i Loshult kyrka där Erika är döpt och konfirmerad. Sen åkte vi tillbaka till Möckelnäs Herrgård för bröllopsmiddagen och festen. Allt var så fint inramat och stillsamt utan att vara tråkigt. Vigseln var kort och fin. Roligast var när prästen snubblade lite över orden "i nöd och lust" som fick en mycket emitionell Erika att skratta istället för att gråta glädjetårar. Deras lila dotter Ingrid på 2,5 år skötte sig exemplariskt. 
 
Maten var mycket god och smakfull och vinet gott. Sällskapet vid mitt bord var min yngsta kusin Martin och Erikas bror Filip vilket fick mig att känna att jag hade någon att prata med i alla fall.  De övriga 3 vid bordet var lätta och sällskapliga av sig och vi hade mycket trevligt och skoj under middagen. Undrar hur många gånger vi fick brudparet att kyssas under kvällen genom att klinga i glasen med ett bes
tick? Kul var det i alla fall och Daniel och Erika spelade med och väntade längre och längre för varje gång med att kyssas. 
 
Det hölls en del tal och Daniels syskon med respektive sjöng en sång för "Prins Daniel". En barndomsvän till mig kan man väl säga var där och höll ett mycket roligt tal till Daniel. Fredrik, som han heter, äger idag mina föräldrars gamla sommarstuga. För mig var det mycket skoj att se honom igen. Vad finns mer att säga om kvällen? Tårtan var vacker och mycket god, och vi dansade mycket till all möjlig blandning av musik. Vid 01.00 tog dock kvällen slut och avslutades så vackert. Orginalversionen av låten Halleluljha med Jeff Buckley spelades och brudparet dansade ensamma medan alla andra stod runr omkring. Sen blev det stor gruppkram runt dem. Ett underbart slut på en underbar dag.
 
Jag kommer inte lägga upp något foto här från dagen mer än dessa 3 foton på mig.
Dessa två tog mamma på mig innan bröllopet.
 
Detta är taget sent sent på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Snygging! Gillar verkligen klänningar som är kortare i fram och längre i bak.

Svar: Tack! Ja, jag gillar verkligen den klänningen. Kommer att användas flera gånger hoppas jag :)
Susanne

2012-12-05 @ 14:49:45
URL: http://mshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0